Nagellak

Niets is zo mooi als verzorgde nagels met bij je kledij passende nagellak.
Om je nagels zelf mooi te lakken is toch wat oefening nodig, hier zijn enkele tips.


Best lak je uw nagels in 3 stroken en niet in 1 keer, ook is het beter meerdere dunne lagen te gebruiken dan 1 dikke laag.

Hoe ga ik te werk? lees snel verder.


Best gebruik je eerst een bassiscoat, om het verkleuren van de nagel te voorkomen. Zo kan mooie gouden nagellak, zonder bassiscoat, zorgen voor wekenlang gele nagels. (Tip: Dit kan je wel wegkrijgen met een whitening tandpasta, net zoals nicotinevlekken.)

Best breng je 2 lagen nagellak aan en nadien een topcoat.
Als je nagellak de volgende dag er dan al niet meer mooi uit ziet, hoef je enkel maar een nieuw laagje topcoat overheen te doen om je nagels er terug mooi uit te laten zien.

Zelf gebruik ik liefst nagellak van M.A.C. Ik vind deze nagellak goed dekkend, de meeste lakjes hebben zelfs maar 1 laag nodig. Andere komen dan wel weer beter uit met 2 lagen.

Van links naar rechts:
- Estee Lauder Plum cassis
- MAC Cream Rougemarie
- MAC Frost Cafe Blend
- MAC Cream Dark Angel
- MAC Cream Violet Fire
- MAC Cream Steamy
- MAC Frost Nightfall
- MAC Frost Nocturnelle

Dit zijn de M.A.C kleurtjes die ik heb, ik hou enorm van opvallende nagellak. Zoals rood, paars, zwart, blauw, .. Mijn lievelings M.A.C kleurtje is op het moment de rode Cream Rougemarie.


Ook ben ik sinds kort gevallen voor de nagellakjes van OPI.

Van links naar rechts:
- OPI All about Alice
- OPI DS Extravagance
- OPI Mad About Hatter




Deze lakken heel erg fijn, ze dekken zeer goed en je hebt vaak maar 1 laagje nodig.
Om de glitterlakjes (zoals mad about hatter) aan te brengen, kan je best 1 laagje aanbrengen, waar je niet let op hoeveel glitters er op je nagel komen en nadien kan je een tweede laagje brengen, door het eerste laagje zullen de glitters extra blijven kleven tijdens het aanbrengen van het tweede laagje.

Soms is het wel nog nodig om bij een glitterlakje een derde laagje aan te brengen.

Wat is jullie favoriete nagellak?

3 opmerkingen: