Clinique 3 stappenplan - Wat een pijn!

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Met dat gezegde ben ik deze keer echt niet akkoord. Ik heb nu een paar dagen het 3 stappenplan uitgetest en wat een pijn seg!
Mijn huid is helemaal geïrriteerd, mijn wangen zien rood en voelen licht verbrand aan. En mijn jonge zuivere huid is in de verste verte niet meer te vinden. Mijn huid droogt heel erg op, met droge plekken tot gevolg. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn van het stappenplan?!

Nee, ik stop met het 3-stappenplan! Ik ga nu eerst enkel de zeep uit testen en nadien de Clarifying Lotion. Tegen 1 van deze producten kan mijn huid dus niet tegen. De Moisturizing Gel gebruikte ik al langer, dus daar kan het normaal niet aan liggen.

Tja, ik heb nu eenmaal een zeer gevoelige huid. En op zulke dagen ben ik echt blij dat er foundation bestaat!

Hebben jullie het 3-stappenplan al uitgetest en wat zijn jullie bevindingen?

18 opmerkingen:

  1. Ik had het driestappenplan voor gevoelige huid. Mijn huid ging er serieus door achteruit en ik ben er dus ook mee moeten stoppen.

    Mizza.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik nu ook elke keer voor als ik 3-stappen Clinique probeer. Heb al alle mogelijke combinaties gebruikt. Ik ga dat niet meer gebruiken hoor. De zeep gebruik ik nu om mijn penselen te reinigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Mizza: jammer he, want het belooft zoveel goeds. Maar ik blijf de dagcrème wel gebruiken, daar reageerde mijn huid wel goed op (afwisselend met de dagcrème van estee lauder)

    @Romina: als mijn huid op de zeep niet goed reageert ga ik ze daar ook voor gebruiken ;) Maar ik verwacht eigenlijk dat mijn huid niet tegen de claryfying lotion kan, die ruikt ook zo straf.

    Ik probeer ze apart nog eens en hou jullie op de hoogte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe gebruik je de Clarifying Lotion? Ik heb dat ook eens gehad, en dat was omdat ik te veel wreef, kreeg daar ook een irriterend gevoel van. Maar je moet dus in een enkele richting gaan met je watje, en er niet meer over gaan. Hopelijk werkt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga inderdaad maar 1 maal met het doekje over mijn gezicht, ik doe het niet op een watje maar op een tissue (misschien is die te hard?)

    De zeep wrijf ik wel heel goed in mijn gezicht in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er geen probleem met, maar toen ik dat ben gaan kopen zei de verkoopster, enkel de claryfying lotion gebruiken op je T-zone.
    En probeer zeker van je kaken vanaf te blijven.

    De rest van je gezicht 1 keer in de week met de lotion doen.
    En met het watje je ganse gezicht doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. enkel de T-zone, dat is een goede tip! Het zijn vooral mijn wangen die geïrriteerd en pijnlijk zijn.
    Ze voelen echt verbrand aan, mijn vriend gaf zelfs een opmerking er over, dus het valt wel op!

    Ok ik geef het 3stappenplan nog een tweede kans ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij heeft het 3 stappen plan ook nooit gewerkt. Wel gebruik ik de clarifying lotion regelmatig. Jammer dat je huid er niet goed tegen kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Awel, ik vind dat dus ook niks dat 3 stappen plan. In de zomer gebruik ik de lotion (nr. 2) wel eens op mijn T-zone maar van de rest moet ik niet weten. De zeep, ook al neem ik die voor droge huid, geeft me een heel trekkerig gezicht en van de DDML krijg ik een blinkende kop en make-up blijft erna voor geen meter meer zitten. Ook lijkt het of je poriën uitvergroot worden en dat vind ik helemaal niets... Volgens mij is dit stappenplan ideaal voor mensen met een onzuivere en jonge huid. Mensen met een droge(re) en zeker met een gevoelige huid kunnen hier niets mee.

    Fijn dat je mocht testen, het valt tegen en het heeft geen cent gekost ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat het geen cent gekost heeft is het leuke er aan :D

    jammer he, want de eerste keer dat ik het gebruikte leek het me enorm goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bah, wat jammer. Zo bewijst het maar weer dat het zeker niet voor ieder huidtype is.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer dat je last hebt van één van de drie producten. hopelijk bevallen de twee anderen wel en heb je er toch voordeel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als dat zo'n reacties geeft, vraga ik me toch af hoe gezond dat is - zelfs als je er niet echt overgevoelig op reageert.
    Ik weet in ieder geval dat ik daar dus moet van afblijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik gebruik iedere dag stap 1 en stap 2, 's morgens smeer ik nadien superdafence spf25 en 's avonds de dark spot serum.
    Daarna nog de even better foundation.
    Ik heb nog geen problemen gehad. Ik gebruik wel weinig product.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow..... dat klinkt niet echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waarschijnlijk is de Claryfing lotion die je hebt te zwaar voor je huid, probeer een stapje naar beneden te gaan, als je bijv. 2 hebt, ga dan naar 1. Ik heb precies hetzelfde gehad, namelijk! Even terug naar de winkel, zeggen dat je een reactie hebt gehad en dat dit niet de goede CL voor je huid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Wendy:

    Hi Wendy, mijn naam is Rebekka en ik werk voor Clinique.
    Ik heb je berichtjes met zorg gelezen en concludeerde dat de producten je tot nu toe jammer genoeg nog niet ten volste geholpen hebben.

    Zou het misschien kunnen liggen aan het bepalen van je huidtype? Dit is dan ook niet zo makkelijk... Ik dacht bv vroeger altijd dat ik een Huidtype 3 had omdat mijn T-zone wat glimt en ik nu en dan puistjes heb, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarom effectief een vettere huid hebt. Als je bijvoorbeeld je wangen even checkt dan zijn die waarschijnlijk iets droger, nee? Zoals ik in je beschrijving lees krijg je dan ook op die drogere zones een reactie… Dit zal dan waarschijnlijk zijn omdat je huid meer neigt naar een huidtype 2. Via de huidanalyse online hebben we wel een richtlijn over je huid, maar een gesprek kan ons meer duidelijkheid bieden over je specifieke huidzorg. Daarom zou ik je graag doorverwijzen naar één van onze experts. Je mag een mailtje sturen naar: consumerrelations@be.clinique.be met daarin vermelding van jouw gegevens, dan kan één van onze experts contact met jou opnemen en je persoonlijk advies bieden.
    Succes! Hopelijk kunnen we je verder helpen, groetjes, R.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt Rebekka, ik heb ondertussen contact opgenomen met jullie en iemand gaat me opbellen, ik ben erg benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen