HTC Sensation vs Samsung Galaxy S 2

Binnenkort is het zo ver, dan komt de nieuwe HTC in de winkelrekken, de 'Sensation' met dual core processor. Ik wacht hier al eventjes op, omdat ik een nieuwe gsm wil. Maar nu heeft Samsung ook een gelijkaardige gsm uitgebracht, namelijk de Galaxy S 2. Ik ben enorm aan het twijfelen en zal hier dus vooral voor mezelf even op een rijtje zetten wat ik zelf belangrijk vind, om even te zien welke het misschien gaat worden.


Looks
Mijn voorkeur gaat als eerst naar de HTC Sensation, ik vind hem qua looks veel mooier, de Samsung Galaxy S 2 lijkt te hard op mijn LG KS20, die ik niet zo goed vind. Dus als ik enkel op het uitzicht nakijk, dan wint de Sensation alvast. Maar het gaat natuurlijk niet enkel om het uitzicht.
Sensation 1 - 0 Galaxy

Display
Wat betreft de display moet ik de Galaxy toch wel een punt geven, met de nieuwe superAMOLED Plus-technologie heeft het scherm zeer levendige kleuren en kan je uit elke kijkhoek het scherm goed lezen. De Sensation heeft een superLCD-display, wat op zich geen slecht scherm is, maar die toch minder mooie kleuren geeft. Beide schermen zijn van het stevige Gorilla Glass, waardoor krassen zoveel mogelijk worden voorkomen. Beiden hebben ook een 4,3 inch scherm met een beetje verschil van pixels. De Sensation heeft 540 x 960 pixels en de Galaxy heeft 480 x 800 pixels.
Sensation 1 - 1 Galaxy

Besturing
Zowel de Sensation als de Galaxy worden geleverd met de laatste versie van Android 2.3 Gingerbread. Beiden hebben een eigen interface, de Sensation gebruikt HTC Sense 3.0 en de Galaxy heeft TouchWiz. Vroeger was HTC Sense veel completer dan TouchWiz, maar met de vierde editie van TouchWiz evenaart Samsung HTC.
Sensation 1 - 1 Galaxy

Geheugen
En hier begaat HTC een grote fout in mijn ogen, de Sensation heeft 1GB geheugen, die je via microSD tot 32GB kan uitbreiden. De Galaxy heeft 16GB of 32GB geheugen, die je ook met microSD tot maximaal 32GB kan uitbreiden. Ter compensatie levert HTC wel standaard een 8GB microSD-geheugenkaartje mee.
Sensation 1 - 2 Galaxy

Prijs en beschikbaarheid
De Samsung Galaxy S 2 is beschikbaar vanaf 20 mei, de Sensation wordt verwacht op 3 Juni. Beide toestellen zijn verkrijgbaar voor de prijs van 549 euro. Bij de Galaxy krijg je momenteel een Adapt Essential Kit ten waarde van 61 euro bij en bij de Sensation krijg je een Jabra Chill Stereo Headset 25 euro.

Dat je die Adapt Kit er bij krijgt, vind ik wel tof bij de Galaxy. Maar ik vermoed dat vanaf de Sensation beschikbaar is, we waarschijnlijk ook wel zulke aanbiedingen voor onze neus krijgen geschoven.

Conclusie:
Beide toestellen hebben in mijn ogen pluspunten en ook mindere punten (HTC heeft de looks, Samsung heeft de braind). Nu is het dus even nadenken wat voor mij een grote rol speelt. Ik ga alvast beiden een keertje bekijken vooraleer ik een keuze maak.

Wat vinden jullie belangrijk, welke van de 2 zouden jullie kiezen?

7 opmerkingen:

  1. fijn artikel :)
    qua Sense en TouchWiz denk ik wel dat Sense nog een behoorlijk stapje voor heeft
    ik denk dat ik tijdelijk het HTC kamp ga verlaten en mij eens aan Samsung ga wagen, we zullen zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thx, ik ben erg aan het twijfelen, ik heb ook al gelezen dat als er custom roms uitkomen voor de Galaxy, dat er dan mss ook sense op kan gezet worden.

    Ik ga ze toch eens vergelijken als ze beiden in de winkel liggen, maar ik ben toch benieuwd om vandeweek de Galaxy al eens te zien :)

    Ik vind de Galaxy op foto niet mooi, is zo rechthoekig, niet mooi afgerond, lijkt te erg op mijn LG waar ik al teveel probs mee gehad heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de rechter toch gewoon mooier <3
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de samsung? gelukkig dat smaken verschillen :) Ik vind de HTC (de linkse) toch het mooiste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben echt HTC fan. De nieuwe HTC Sense ( Sense 3.0) vind ik echt supermooi! Maar eerst twijfelde ik ook. Maar al die HTC dingen zoals HTC Watch , HTC Trace, HTC LockScreen enzo, heb ik de HTC Sensation gepre_orderd die trouwens in week 21 uitkomt. (23/29 mei)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat zeker een reactie als je hem hebt, ik wacht nog even op mijn vakantiegeld dat de eerste week van Juni zal betaald worden, tegen dan zullen er hopelijk ook al wat reviews beschikbaar zijn, maar wel fijn om te weten dat hij volgende week al zal uitkomen, dat is toch een dikke week eerder dan de verwachte datum.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met recht de twee beste smartphones van dit moment!

    BeantwoordenVerwijderen