Workshop taart versieren door Tarte à la Kat!

Vandaag stond ik vroeg op om een workshop te volgen hoe je een ronde basistaart moet versieren. Deze workshop wordt gegeven door Katrien van Tarte à la Kat. Zij is al lang bezig met taarten maken en prachtig versieren en sinds kort geeft ze ook workshops daar in.

Op haar website kan je meer informatie vinden en u zelf inschrijven voor een workshop taart in pipstyle versieren, of neem je liever je (klein)kind mee om cupcakes te versieren met schattige dierenkopjes? Ook dat kan!

Enkele voorbeelden van haar taarten:



 
 
Zoals je kan zien zijn dit al enkele pareltjes. Ik vind het er erg moeilijk uit zien en kwam met een klein hartje en klamme handjes het lokaal binnen. "Dit ga ik nooit kunnen" zei ik, maar Katrien stelde me gerust: "iedereen kan dat"!

En inderdaad, Katrien legt het zo duidelijk uit en doet elke stap voor dat zelfs ik dit kon. Ik ga natuurlijk niet stap voor stap zeggen hoe de workshop gegaan is, daar moet je u zelf maar eens voor inschrijven.

Tijdens de pauze kregen we nog een heerlijke cupcake. Mjammie!


Hieronder het bewijs van een heel fijne voormiddag:

Het was zeer eenvoudig om het lokaal waar de workshop gehouden wordt te vinden

Recht in 3 stukken snijden. Moeilijkste van de hele taart!!

Jammie, een vulling met chocolade en speculaas. *Kwijl*

Versiervlindertjes

Hoe moet je die suikerpasta nu over die taart krijgen? Zo!

Ben ik niet cute?

Katrien haar taart.

Nancy haar taart.

Mijn taartje!

4 opmerkingen:

  1. Erg mooi en schattige taarten! Taarten versieren vind ik toch wel een soort kunst, je moet het maar in je hebben om iets prachtigs te maken. Ik wou dat ik zo'n taartje voor mijn verjaardag kreeg =]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie resultaten! woonde ik maar dichter in de buurt, dan kon ik mee komen workshoppen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk he. ik ben ook 1x een workshop mee komen volgen en vond het heel leuk om te doen, hoewel ik er naartoe reed met het idee van "dit is eigenlijk niks voor mij, maar ik ga mijn zusje eens steunen" :o) maar toen ik bezig was, vond ik het echt leuk en ontspannend. je denkt gewoon even niet meer aan thuis of je werk, het is een beetje zen ;o) en ik was ook best trots op mijn taartje: mooi en lekker!! met dank aan mijn zus haar super begeleiding...
    binnenkort ga ik de ouder-kind-workshop rond halloween volgen met mijn oudste dochtertje (5). die zal in de wolken zijn, bij haar meteke cupcakejes gaan maken!! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alhoewel ik het plezier om te bakken en de kunst om taarten te versieren niet in mij heb zoals mijn dochter, ben ik met een klein hartje bij haar toch een workshop gaan volgen en al zeg ik het zelf, ik ben trots op mijn resultaatje! Maar op de ontspannende manier waarop zij stapje voor stapje alles uitlegt en voordoet kàn dit gewoonweg niet mislukken ! Katrien, jij doet dit super goed, ik kom zéker nog eens mee doen! :o) Mama.

    BeantwoordenVerwijderen