The young ones, het medialab van De Singel!

Jullie konden hier al lezen dat ik een wedstrijd gewonnen had van The Young Ones, het medialab van De Singel. Gisterenavond werden we in De Singel verwacht voor een eerste kennismaking. Zenuwachtig reed ik naar Antwerpen, gepland dat er veel fille was, kwam ik zowat 50minuten te vroeg aan. Even aan de kant gaan om nog te tweeten dat ik een wagen met gigantische Mobile Vikings banner hadden zien rijden en natuurlijk wil je dan direct aan internet vragen wie dat was, nu had ik natuurlijk al wel verwacht wie dat ging zijn en mijn vermoeden werd bevestigd toen HS van Mobile Vikings reageerde.

Aangekomen in De Singel kon ik direct zien wat een gigantisch gebouw het wel is, je kan het al zien vanop de autostrade, gelukkig was er voor de deur parkeerplaats en kon ik de hoofdingang ook nog wel vinden. De trap op en naar rechts richting de blauwe zaal. Ik was niet de eerste en werd meteen verwelkomd door Katrijn, laat ik haar onze coach noemen! Een drankje stond ook al klaar en langzaam kwamen de andere Young Ones binnen sijpelen. Er was direct een klik met de groep en er werd al veel afgelachen.

Toen iedereen gearriveerd was mochten we een plaatsje kiezen en kregen we alle informatie over hoe en wat "The Young Ones" nu juist inhoudt.

Kort gezegd.. The Young Ones is het medialab van De Singel, wij gaan verschillende kunsten (muziek, theater, architectuur en dans) bespreken, voor en achter de schermen. We zijn met 15, waaronder 4 fotografen, 1 tekenaar, 6 schrijvers, 3 videomakers en 1 wildcard radio.

We kregen allemaal boekjes met de agenda van de De Singel, beetje onder de indruk, bijna iedere dag is er wel iets te doen.



Om dat perfect te doen doen krijgen we verschillende masterclasses van onder andere Stamp Media en Piazza dell’Arte. In deze masterclasses gaan we onszelf kunnen verbeteren, bijleren, vragen stellen, .. Ik kijk dus al enorm uit naar de eerste masterclass die op 12 mei valt!

Ook kregen we allemaal een jaar lang een simkaart van Mobile Vikings, waardoor we gratis naar elkaar kunnen smsen, 2GB mobiel internet ter beschikking hebben per maand en normaalgezien vanaf Juni ook elke dag een uur gratis naar elkaar kunnen bellen! Handig om zo met elkaar af te spreken wie wat en waar gaat bespreken.

De standaard brengt ons een jaar lang elke dag de krant en gaat ons ook via opleiding leren hoe we goede journalistiek kunnen doen! Zal zeker en vast een goede les zijn!

En als laatste, maar waarschijnlijk hét belangrijkste! Een backstage press pass waardoor we ieder optreden kunnen bekijken. (En ook -15% krijgen in Grand Café en -50% krijgen in de artiestenfoyer bar)


Oja, zoals je net gelezen hebt, wij mogen als medialab tot dichtbij de artiesten komen, samen met de artiesten een koffietje drinken en praten over de voorstelling. Klinkt super en ik kijk er enorm naar uit!

1 opmerking: