Fotografie

Het volgende hebben jullie vast al wel gemerkt, ik heb een nieuwe hobby, namelijk Fotografie. Mijn vriend besloot anderhalf jaar geleden dat hij een cursus digitale vakfotografie wilde gaan volgen. Hij heeft zich dan een camera aangeschaft en is de cursus iedere maandagavond beginnen volgen. In Januari dit jaar besloten 2 goede vrienden van ons dat ze dat ook wel zagen zitten en dus kochten zij zich ook een mooie camera en schreven zij zich ook in voor die cursus. En toen liep Wendy er een beetje bij voor piet-snot, maar zelfs met mijn simpel compact'kameraadje' leerde ik meer en meer dingen bij, de cursus volgen kan jammer genoeg niet met mijn onregelmatige werkdagen, maar een PDF van de cursus kreeg ik wel van mijn vriend en zo ben ik ook beetje bij beetje aan het bijleren. En zo besloot ik dat fotografie me wel ligt en dat ik toch ook een stapje verder wil gaan.

Met mijn verjaardag 13 mei had mijn vriend een fantastisch cadeautje klaarstaan. Ik kreeg namelijk zijn digitale spiegelreflexcamera. Een Canon EOS 30D. Dat was voor hem een goede reden om een nieuwe te kopen (Canon EOS 7D).

De camera zelf zat nog niet in de doos, die is namelijk nog even in de winkel voor een groot nazicht, zodat alles terug perfect werkt en ook wordt hij ineens gereinigd. Ik ben er enorm benieuwd naar en vanaf dan zal ik hopelijk heel mooie foto's kunnen maken.
Ook zitten we sinds Februari in een fotoclub uit de buurt, het is een club met merendeel heel fijne mensen die allemaal klaarstaan als je een vraag hebt en met veel plezier je nieuwe dingen aanleren. 2 keer per maand is het een vergadering waar je 1 avond uw foto's kan laten zien en de andere avond een kleine les krijgt over verscheidene dingen (zo hebben we o.a. de belichting en witbalans al gezien). Ook is het iedere eerste zondag van de maand een uitstap, via deze uitstap hebben we de molen in Diest gaan bekijken, een oud stationnetje in As bezocht, een wandeling gemaakt in Hasselt en in het domein Het Vinne gaan spelen in Zoutleeuw. Het is echt fijn om deze uitstappen te doen, zo maken we telkens andere foto's. Hadden jullie trouwens al eens gaan zien naar mijn vriend zijn weblog(*klikklik*)? Hij heeft er eentje gemaakt met heel veel van zijn foto's op. Echt wel de moeite om die weblog te volgen en als je even aan hem laat weten wat je van de foto's vindt is hij helemaal blij!

3 opmerkingen:

  1. Het merendeel heel fijne mensen ... rofl ... de nagel op de kop ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, we gaan natuurlijk niet liegen en het is volgens mij heel erg normaal dat we niet iedere persoon even leuk vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen