Aloe Vera: het is goed voor je!

Tegenwoordig slaan ze je er mee om je oren: Aloe Vera. Deze groene sprietige plant wordt ook al beschreven als een soort 'wonderplant'. Oorspronkelijk komt de plant uit Afrika en de Caraïben, maar ook bij ons kan je die in de winkel als kamerplant kopen.


Het is het sap van de plant waar je van alles mee kan, gewoon een blad van de plant afsnijden en de gelachtige substantie die in het blad zit kan worden afgeschraapt of je kan het blad in een kommetje zetten om het vocht op te vangen.



Dit vocht is goed voor kleine brandwonden of om op pijnlijke zonnebrandplekken te smeren. Maar ook kan je met het blubberige plantensap je huid reinigen en het gaat een gevecht aan met puistjes! Je kan Aloë vera dus ook overal in vinden tegenwoordig, in huidreinigingsproducten, crèmes, gezichtsmaskers, shampoo en volgens een vriend zit het ook in zijn scheerschuim! De blubber wordt ook gebruikt om slaapmaskers mee te vullen.

Maar.. En daar komt het, ze maken er nu ook drankjes van! Ik kocht het drankje een tijdje geleden in de Action voor 0.70€. Voor die prijs kan je het gerust eens testen. Het verdween in de koelkast en pas deze week dacht ik er weer aan. Ik schonk mijn vriend en mijzelf een klein glaasje in en het testen kon beginnen!



Geur:
Afschuwelijk, het ruikt een beetje naar zoetstof gemengd met planten, niet echt aanlokkelijk om daar een eerste slok van te nemen. Als je heel erg diep inademt tijdens het ruiken krijg je een frisse neus, niet zo fris als dat je aan munt zou ruiken. Maar het is wel een grappig gevoel.

Uitzicht:
Het ziet er uit als water met gelachtige stukjes in. Het is even doorzichtig als water. De stukjes zelf zien er uit als drijvende witte pluisjes.

Smaak:
De eerste slok was een heel vreemde ervaring,de gelachtige stukjes geven een ongekend gevoel in je mond, waar ik echt niet van hou. Het smaakt niet zo slecht als het ruikt of er uit ziet. Het smaakt heel erg zoet, de gelachtige stukjes knetsen stuk tussen je tanden en het is zeer verfrissend, zeker als het uit de koelkast komt.

Mijn vriend vind het echter echt niet te drinken, hij zei me "Het is zo dorstlessend, dat mijn dorst weg is als ik nog maar denk om een slok te nemen van dat drankje".

3 opmerkingen:

  1. Op de Canarische eilanden kweken ze aloe vera. Ze verkopen daar ook de producten. Wij hebben zo'n fles tegen zonnebrand en die werkt beter dan de gewone aftersun.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb veel producten waar Aloe Vera in zit.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom een leuk artikel! Ik ben zelf helemaal wild van de kracht van aloe vera! Sinds ik in Curacao heb geleerd wat de plant allemaal kan en waar het goed voor is ben ik een enorme voorstander...

    Ik gebruik het meeste bodylotion en lippenbalsem met aloe vera puur omdat dit erg hydraterend is en ik een enorm droge huid heb,...

    groetjes,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen