Masterclass door Piazza voor The Young Ones

Op zaterdag 12 mei kregen we als Young One onze eerste Masterclass, deze werd gegeven door Piazza del arte. Zij zorgen voor een atelier op iedere individu hun maat. Elke jongere heeft recht op cultuur en Piazza streeft er naar om een zo breed mogelijk publiek van jongeren in contact te brengen met een actieve vorm van kunstbeleving en talentontwikkeling.

Makkelijk gezegd, Piazza doet ateliers, geen workshops want in een workshop weet je waar je wil eindigen, in een atelier weet je niet waar je zal eindigen en kan je ook tot je dood aan blijven werken.


De bedoeling was dat wij ons via onze interesse (foto, tekst of video) zouden vertellen wie wij zijn. Deze voorstelling komt op de website te staan en kan je hier *kliklik* bekijken. Ik zit zelf bij foto en het was de bedoeling dat we een Atypisch portret zouden maken, hoe we dat zelf zagen mochten we kiezen. We mochten zelf op de foto staan of we mochten verschillende objecten op de foto zetten om onszelf voor te stellen.

Samen met Geoff gingen we brainstormen en foto's maken, we kozen de rode zaal uit om onze foto's tot leven te brengen.



Voor mezelf was dat concreet dat ik wel wilde vertellen hoe mijn karakter was, ik heb hier 1 deeltje uit gehaald en heb hier rond gewerkt. Jullie weten dat misschien nog niet, maar ik ben zeer verlegen. Ik wil niet in de spotlight staan, maar natuurlijk wil ik ook niet helemaal onzichtbaar zijn. Daarom besloot ik om zulk een foto's te maken.

Na het atelier van Piazza kregen we nog een snelcursus Wordpress door Wout. De meeste van ons werken al met Wordpress en Wout heeft alles goed uitgelegd, ook hebben we allemaal een confidential boekje gekregen met daarin onder andere de werkwijze van Wordpress alsook paswoorden enzo.

 

Het was super, de volgende masterclass staat nog niet vast maar zal waarschijnlijk een zaterdag in Juni zijn en daarin zullen we een basiscursus video krijgen. Ik kijk er al enorm naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten