Kapperkuren.

Al wekenlang ben ik aan het zeggen dat ik mijn haar opgeknipt wilde hebben. Ook mocht er een nieuw kleurtje op, dat had ik zelf al eens gedaan, maar gaf toch niet het opgefriste resultaat dat ik graag wilde hebben. Eerder een -kijk-ik-kleur-mijn-haar-kleurtje. Vandaag sprak ik dan eindelijk af met mijn mama om samen naar de kapper te gaan. Nog tot ik in de kappersstoel zat was ik aan het twijfelen of ik het wel zeker wilde laten opknippen en welke kleur ik wilde.

Aan kapster 1 vertelde ik dat ik graag een baleage wilde, met een lichte blonde kleur en rood, en bruin.. Maar dat zou toch moeilijker gaan. Met 3 kapsters hebben ze me dingen aan het voorstellen geweest, mijn haar nakijkend, dan de kleurenboek doorbladerd. De kleuren die ik aanwees in het boek zouden niet gaan met mijn (pas) gekleurd haar. Kapster nummer 3 (en tevens de bazin) gaf me toen een paar kleurentips die me wel goed in de oren klonken, want het waren toevallig de kleuren die ik aan kapster 1 had door gegeven. Woohoo, Wendy kreeg haar goesting.

En dan nog een moeilijke vraag: 'Hoe wil je het geknipt hebben?'. Ah, daar had ik al over nagedacht hoor! Ik wil het opgeknipt hebben, maar er mag niet veel haar van af, het moet nog tot over mijn schouders vallen. Hoe het moet vallen, of het steil moet of net wild hangen. Ojee, zoveel vragen! Ga uw gang kapster en doe wat jij het leukste vindt.

En wauw! Ik vind het prachtig, het valt lekker wild, perfect zoals ik in gedachten had maar niet kon uitbrengen in woorden. En de kleur is machtig, het valt goed op en mijn haar ziet er weer levendig uit.

Al bij al zat ik 3 uur in de kappersstoel waar mijn haar gekleurd, geknipt, bekeken, goed gelegd, gedroogd werd en waar ik ook mocht genieten van een heerlijke hoofdmassage. Zalig!

Voor:



Na:


6 opmerkingen:

  1. Mooi mooi! Wel lastig binnen een paar weken met de uitgroei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was weer een zalig verwenmoment,zoals ik steeds bij "kreatos" aanvoel.ben blij dat wendy ook heeft genoten,net zoals ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie resultaat. Je hebt trouwens ook prachtig haar. I love it. Het staat je heel mooi!
    Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow!! Wat een metamorfose!! Ziet er prachtig uit!!
    Ik ben zelf ook weer toe aan een ander kapsel,...!! Maar wat het gaat worden is nog onbekend!!

    Groetjes,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen