Fruit is gezond - Pithaya - Drakenvrucht

Ik eet zeer graag fruit, maar de normale fruitsoorten zoals appels en peren ben ik nogal snel beu gegeten. Daarom probeer ik graag eens iets nieuws uit, één van die nieuwe dingen was verrassend lekker. Het gaat namelijk over deze vrucht:

Van Iedereen is mooi.
Dit mooie vruchtje is een Pithaya, ook wel gekend onder de naam "Dragonfruit". Pithaya is een vrucht uit Mexico. Pithaya is een cactusvrucht en heeft een prachtig mooie felroze schil met groene blaadjes.
Als je de Pithaya open snijdt zie je een randje felroze schil met daarin een wit vruchtvlees met honderden kleine zwarte pitjes.

Van Iedereen is mooi.

Pithaya kan je best opeten door hem uit te lepelen zoals een kiwi. En een kiwi, daar heeft hij van smaak ook wel een beetje van weg. Het is een zeer sappige mengeling van zuur en zoet en het knapperige van de pitjes.

Er zit een 300gram eetbaar vruchtvlees in en jammer genoeg is de Pithaya wel duur, als je ziet dat ik vb voor een granaatappel 1.3euro betaalde en voor de pithaya 3.24euro.

Desondanks de prijs ga ik zeker en vast nog eens een Dragonfruit mee brengen, want ik vind het wel erg lekker.

5 opmerkingen:

  1. Dit wist ik nog niet. Ik kende de vrucht niet eens. heel handig.
    Bedankt.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog niet tegengekomen, maar als ik hem eens zie ga ik hem ook wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nog nooit gezien! ziet er in elk geval speciaal en kleurrijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk heb hem net op en betaalde in delft op de markt 2 voor 1,95 euro de 2

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb hem in Duidsland gehaald,supermarkt..ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen