M.A.C - Oogschaduw depotten

Ik wilde heel graag mijn M.A.C oogschaduwen depotten, zodat ik ze in een leeg oogschaduw palet kan steken en niet telkens tussen een hele hoop kleine potjes de 2 oogschaduwen moet zoeken die ik wil gebruiken. En dus zocht ik een paar filmpjes op youtube en besloot het toch op mijn manier te doen :)

Hier kan je op de foto's zien hoe je het juist moet doen. Het ging heel simpel en snel! Wat voor iemand als ik, die geen geduld heeft, wel heel fijn is.

Wat heb je nodig:
- je oogschaduwen
- scherp mesje
- leeg oogschaduw palet
- 75% alcohol
- pincet
- wattenstaafje


 Een M.A.C oogschaduw bestaat uit een doosje en een pan met plastieke huls dat er in past, als eerste ga je die 2 delen uit elkaar halen. Met een scherp mes kan je beide delen voorzichtig van elkaar klikken.

 Zo, dan zit het los, we hebben enkel het pannetje met oogschaduw nodig, dus zet het doosje aan de kant. Hou het lege doosje goed bij! Dat kan je nog steeds gebruiken voor de Back to M.A.C actie!
 Met een pincet hou je het plastiek vast en ga je het even boven een vlam houden, dan smelt de lijm dit het pannetje in het plastiek houdt. Je kan dan met je mes onderaan in het midden duwen en dan komt het oogschaduwpannetje er uit.
 Zo nu heb je 2 delen. Op de onderkant wil ik nog wel de naam hebben staan, anders weet ik binnenkort niet meer welke oogschaduw het weer was.
 Je houdt het doosje een eindje van de kaars vanaf, pas op dat het etiket of doosje niet verbrand! Als er een luchtbelletje vormt in het midden van het etiket, kan je het etiket er zachtjes af trekken.

 Met een beetje alcohol kan je de lijm makkelijk van het pannetje afhalen. Je kan bij de apotheker alcohol kopen van 75%, dan kan je die ook nog eens gebruiken om je pigmenten te pressen! Maar je kan ook net zoals ik eens kijken naar je flessen alcohol in huis en bv Rum nemen. Je hebt toch niet zoveel nodig.
 Dan kleef je het stickertje op het pannetje, makkelijk toch!

En dan is het klaar om in je leeg oogschaduw palet te steken. Ik heb het 15-palet van M.A.C.

Hebben jullie al eens gedepot? En viel het bij jullie ook zo goed mee?

7 opmerkingen:

  1. dat heb je goed gedaan !
    Ik deed het zelf nog nooit, maar ik zou het eerlijk gezegd ook niet willen doen : ik heb zo'n hekel aan door elkaar gelopen oogschaduwkleuren in die paletten!
    Ik heb liever individuele potjes ( al heb ik er geen 1 van MAC, ik heb niks van MAC eigenlijk ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga dat ook doen, nu ik weet dat het makkelijk is :-). Ik denk wel dat ik het stickertje wat kleiner ga knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw goed gedaan, ik wil ook zo'n palet kopen! ;o

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb gisteren 1 kleur proberen depotten en na wat gerommel is het gelukt! Nu enkel nog magneet met kleefzijde vinden op rol en we zijn gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat goed he. of heb je wat last gehad ermee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg handig. Leuk artikel.
    Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen