Het maken van een weblog

Waarom ben jij een beautyblog begonnen?
Omdat make-up mijn hobby is en ik graag tips wilde geven aan andere make-up gebruikers. Maar ook zet ik hier af en toe recepten op, waardoor mijn verschillende hobby's samen komen op deze weblog.

Hoe kom je aan de naam van je blog?
Omdat ik vind dat iedereen wel iets mooi in zich heeft, als het niet het uiterlijke is zit het binnenin.



Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
De weblog krijgt gemiddeld een 2300 bezoekers per maand. De weblog is gestart in Juli 2010

Wie werken er allemaal mee aan je blog?
Ik schrijf de blogberichten, af en toe neemt mijn vriend foto's, maar meestal neem ik die zelf. Alexandra schrijft ook af en toe een blogbericht.

Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Te weten komen dat mijn familie de weblog ook stiekem volgt, ook al geven ze geen reactie. En dat een vriendin zei dat ze niet vaak naar de weblog komt maar als ze er op komt dat ze dan niet meer kan stoppen met lezen.

Hoeveel commentaar krijg je gemiddeld per artikel?
Niet zo veel, dat hangt allemaal van artikel tot artikel af, soms krijg ik geen enkele commentaar, andere keren krijg ik er 10.

Werk je samen met bedrijven?
Echt samenwerken niet, ik heb wel al producten van Lush mogen testen.

Met wat voor een camera maak je de foto’s voor je artikelen?
Meestal gebruik ik een Canon 30D.

Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan?
Ik schrijf meestal over nieuwe aankopen en dingen die ik een tijdje heb kunnen uittesten.

Welke beautybloggers geven jou veel inspiratie?
Ik kijk niet speciaal naar 1 bepaalde beautyblogger, ik lees veel blogs en regelmatig komt het voor dat ik dan een bepaald product ook wil aanschaffen en testen.

Krijg je weleens negatieve commentaar?
Regelmatig, ik zal het toch niet zo goed doen als ik zelf denk he ;)

Plaats je iedere dag een nieuwe post?
Nee, dat vind ik zelf ook niet nodig, het is voor mij een hobby en ik wil mezelf dan ook niet dwingen om een artikel te schrijven.

Wat voor een soort lay-out heb je? En heb je hem zelf gemaakt?
Ik verander af en toe van lay-out, ik gebruik graag paars-roze-rode tinten, ik gebruik mooie achtergronden van de daartoe bestemde websites.

Hoe lang doe je ongeveer over een artikel?
Dat hangt ook allemaal van artikel tot artikel af, soms is het op 10 minuten klaar, andere keren zoals nu doe ik er een uurtje over, of soms begin ik aan een artikel en kan ik het niet goed verwoorden en blijft het dagen in mijn conceptenbakje liggen.

Is je blog je bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je er van? Zo nee, zou je het willen?
Nee, het is geen bedrijf. Het zou wel fijn zijn moest ik er geld voor krijgen, maar aangezien het eerder een hobby is ben ik al blij als ik af en toe iets mag uittesten voor bedrijven.

Heb je in het echt contact met andere beautybloggers?
Met Alexandra, maar zij heeft geen eigen weblog. Ze blogt mee op deze blog.

3 opmerkingen: