Vette dinsdag Diest

Op vette dinsdag krijgt Prins Carnaval de sleutel van het stadhuis, zo krijgt hij tijdens de carnavalsperiode de macht over de stad Diest. Dit jaar was het Prins Marcel II die de winter tot ziens zei door de 4meter hoge sneeuwpop in brand te steken.

Hierna was het de zotte nacht van Diest, je kan het ook zatte nacht noemen, want tijdens deze nacht wordt de carnavalsperiode echt goed in gezet met veel drank.

Op 17 maart is het de carnavalsstoet in Diest en ik vermoed veel groen te zien want de stoet valt samen met de Ierse feestdag: Sint Patrick's day.

Omdat ik nog steeds ziek ben had ik niet veel zin om te gaan fotograferen, maar eenmaal daar heb ik toch een paar foto's gemaakt met mijn smartphone. (Gelukkig valt de kwaliteit van zo'n smartphonefoto nog redelijk mee).










Geen opmerkingen:

Een reactie posten