Parfum

Ik hou ontzettend veel van parfum en gebruik het dan ook dagelijks. Sommige vrouwen gebruiken parfum enkel als ze uit gaan maar ik niet, ik gebruik iedere morgen mijn parfum en vind het heerlijk als ik het na verloop van tijd nog zelf ruik. Daarom wissel ik graag een keertje af maar toch heb ik mijn vaste geuren die ik telkens opnieuw en opnieuw blijf kopen.

Van Iedereen is mooi.

Kunnen jullie al raden welke dat zijn?

Juist ja, erg moeilijk is dat niet he? Ik was daarnet al mijn parfum bij elkaar aan het rommelen, een flesje uit mijn handtas, een flesje van op mijn bureau, paar flesjes uit de badkamer en nog een paar flesjes uit mijn make-up kastje aan mijn bureau. En ik kwam tot de vast stelling dat ik toch wel veel parfum dubbel heb. Ik koop vaak een flesje parfum om zeker niet zonder mijn favorieten te vallen.

Anderzijds heb ik een paar flessen al heel lang en vind ik het zonde om hen te gebruiken, zo ook met onderstaande fles:

Van Iedereen is mooi.

Deze fles is namelijk een Limited Edition van "Donna Karan - Cashmere Mist". Deze versie is gemaakt zonder alcohol. Zoals jullie op de eerste foto kunnen zien is Cashmere Mist één van mijn favoriete parfums, mijn vriend weet dit en kocht me een paar jaar geleden deze grote fles voor mijn kerstmis. Er zit 100ml van het heerlijk geurende goedje in de fles en op het doosje staat geschreven: "A light new, refreshing way to wear Cashmere Mist. A completely alcohol-free scent that gently spritzes the body and rejuvenates the spirit. Perfect for summer use or any other time when less is infinitely more." De geur is iets anders dan de gewone Cashmere Mist, een beetje subtieler vind ik. Een heerlijke geur, maar zonde om te gebruiken, vind je ook niet? Zouden jullie deze fles gebruiken of mooi in je kast zetten als collector's item?

Van Iedereen is mooi.

De gewone "Donna Karan - Cashmere Mist" is dus één van mijn favoriete geurtjes. Als ik bij de parfumerie kom, breng ik af en toe wel eentje mee. Daarom heb ik nu dus 3 flesjes staan. Het rechtse flesje is zo goed als leeg, maar ik kan er vast nog 2 weken dagelijks mee rondspuiten.

Van Iedereen is mooi.

Nog een favoriete parfum van mij is ook van Donna Karan, namelijk DKNY. Ik weet eigenlijk niet of dit de volledige naam is, maar ik denk van wel. Mijn vriend gebruik deze geur ook (voor mannen dan) en het is de geur die ik het vaakst draag. Ik heb hier dus ook 1 flesje uit mijn handtas gehaald, 1 uit de badkamer en 1 van mijn bureau. En zoals je kan zien gebruik ik ze ook alledrie. Het is een fellere geur dan Cashmere Mist en niet iedereen zal deze geur kunnen waarderen maar ik vind het een heerlijke geur en dit is ook een geur die ik lang na het opspuiten nog zelf blijf ruiken. Ik neem altijd de flesjes van 100ml want anders zijn ze te snel leeg en moet ik er te snel bij kopen.

Van Iedereen is mooi.

En dan nu 'Tommy Girl", deze parfum brengt mij terug naar zwoelere momenten. Haha. Ik kreeg namelijk bij de eerste date met mijn vriend een flesje (nee, zeg maar FLES!) Tommy Girl voor mijn verjaardag. Sindsdien is dit ook een parfum die ik altijd moet hebben. Het is een subtiele geur die ik dus graag draag op kalmere momenten. (vb bij een etentje) Ik heb deze dan ook in een grote fles (100ml) en in een kleinere versie van 50 ml om in mijn kleinere handtassen mee te nemen.

Van Iedereen is mooi.

Van de "Estee Lauder - Beyond Paradise" kreeg ik ooit een staaltje uitgedeeld toen we na de film in Metropolis terug buiten kwamen. Het is een zeer zuur-zoete geur, waar ik in de verte wat rozen ruik. Ik vind het een heerlijke parfum om aan te snuffelen, maar om zelf te dragen heb ik hem niet zo graag. Ik ruik hem namelijk zelf heel snel niet meer. En oke, vaak zegt men "als je de parfum zelf niet ruikt, past hij perfect bij u", maar ik betaal voor mijn parfum en wil er dan ook zelf van kunnen genieten.

Van Iedereen is mooi.

Van Iedereen is mooi.

En dan heb ik nu een zeer grote zonde. Mijn zonde heeft  de naam "Urban Energy - Charlie" en waarom staat deze hier in godsnaam bij denk je wellicht. Het zou evengoed zo'n raadsel kunnen zijn als "zoek in het rijtje wat niet past". Deze parfum komt namelijk uit het Kruidvat en dit flesje is momenteel zo'n 10 jaar oud. Ik kreeg deze parfum 10 jaar geleden van mijn mama en droeg hem dan ook om naar school te gaan. Het flesje is gelukkig niet helemaal leeg, want ik vind het een geweldige geur waar ik uren aan zou willen blijven snuffelen. Deze geur brengt me terug naar de schoolbanken, waar ik in de tijd helemaal ben opengebloeid tot de persoon die ik nu ben. Het was een tijd van grote veranderingen en van de wereld ontdekken. Jammer genoeg kan ik deze parfum niet meer in de winkels vinden. Dus moest er iemand zijn die deze parfum nog in haar kast heeft staan, of weet waar ik deze parfum nog kan kopen. Laat het me alsjeblieft weten.

Ik zal nu maar eerst beginnen met de flesjes die bijna leeg zijn verder te gebruiken vooralleer ik nieuwe flesjes bij koop.

Wat zijn jullie lievelings-parfums? En kopen jullie altijd dezelfde of wissel je graag eens af?

5 opmerkingen:

  1. Heel mooie foto's Wendy!

    Mijn favorieten zijn Pure Poison van Dior, Eau de One van D&G, Live van JLo en Wish van Chopard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! :) Ja, ze zijn goed gelukt he, ik begin er beter en beter in te worden :)

    Ik ben een gigantische Jennifer Lopez fan, maar heb haar parfum nog nooit geroken, is die goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwoel zomers geurtje.

    Ok blogje doet wat raar (vandaar de gewiste post ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's.
    Lijken mij lekkere geurtjes. Ik ben weg van mijn D&G The one geurtje.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik ook dagelijks parfum. Mijn favoriet is Le Classique van JP Gaultier en de Remix van Emporio Armani kan mij ook bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen