Jelle Cleymans - Welk oog en hoeveel tranen

Jelle Cleymans - Welk oog en hoeveel tranen?


Toen je zei
het is over en voorbij
'k heb je katers wel gehad
je schilfers in het bad
je sokken op de grond
je bent een vieze vuile hond

Wist ik dat jij dacht dat ik zou breken
jouw op mijn knieen zou gaan smeken
toe lief verlaat me niet
geef me nu nog wat krediet
maar nee integendeel
ik zei heel koel en rationeel

Welk oog en hoeveel tranen
hoe hard wil je dat ik lijd
ik speel gebroken en gekweld
als jou dat tevreden stelt
maar in mijn hart ben ik bevrijd

Heel relax
zonder enig schuldcomplex
smeerde ik mij een boterham
terwijl jij je koffers nam
en in de kast heel expleciet
een grote leegte achterliet

Kort daarop kwam je huilend naar beneden
nam je de allerlaatste trede
en zei je, zeg iets lief en vlug
of je ziet me nooit meer terug
dat vond ik zo sentimenteel
dus ik zei vals emotioneel

Welk oog en hoeveel tranen
hoe hard wil je dat ik lijd?
ik speel de radeloze man
ja je weet dat ik dat kan
maar in mijn hart ben ik bevrijd

Na een maand van bier en blikvoeding
en van slapenloze nachten dat ik de lakens niet meer opgewarmd kreeg zonder jou
toetste ik op een regenachtige avond met een klein hartje
de cijfers van je telefoonnummer in
'k was bang dat ik je moeder aan de lijn zou krijgen
maar neen

Je nam op
al klonk je niet echt uitgelaten
ik zei m'n lief ik moet even met je praten
want 'k wist begot niet dat ik jou
zo verschrikkelijk misses zou
'k had graag tweede kans gehad
maar jij antwoordde gevat

Welk oog en hoeveel tranen
was 't dat niet wat je zei
toen ik vernederd vol verdriet
al wat wij hadden
achterliet

Welk oog en hoeveel tranen
wil je nu van mij
van mij
van mij
van mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten