Samsung Galaxy S3 - De features

Dat ik niet helemaal in de wolken ben over de S3, dat ik met de S2 wel was, komt niet doordat ik nog verzot ben op mijn S2. Maar wel over de standaard toepassingen/applicaties die reeds op de Samsung Galaxy S3 geïnstalleerd staan.

De meeste features heb ik reeds op mijn S2 als applicatie geïnstalleerd, is het dan nodig om ze al meteen vast op je smarthphone hebben te staan? Ik vind zelf van niet, ik vind het handig als je phone heel netjes en clean is en dat je zelf de apps die je echt gaat gebruiken installeert. Hoe veel van die extra gadgets gaan er door het merendeel van de aanschaffers gebruikt worden?

Ik heb mooi met foto staan wat de Galaxy S3 nu juist gaat kunnen. Kijken jullie mee?

Je kan met de nieuwe S3 je foto's op je televisie laten zien, maar dit kan de S2 toch ook al? Natuurlijk kon je niet een spelletje op de televisie laten zien, maar hoeveel batterij gaat dat weer kosten! 10 minuutjes spelen en je kan hem aan de lader gaan hangen.

Dit is wel handig, je kan je bestanden met je computer of met vrienden delen. Ik heb op mijn S2 dropbox staan, waar je ook overal via internet aan je bestanden kan.

Stel, je wil snel snel een foto nemen, dan gaat die gsm van je 8 foto's tegelijk nemen waarbij je nog eens moet kiezen welke foto's je juist wil opslaan. Tijdrovend!

Net als in Facebook heeft de S3 gezichtsherkenning. Is dit handig? .. Is dit nuttig?

Je krijgt een sms van een goede vriendin. Je sms't terug maar komt met de tekens niet toe om te vertellen wat je nu allemaal gekocht had, dan hef je uw S3 naar je oor en hij begint meteen te bellen. Handig!! Toch als je tijdens het smsen niet met je S3 in je hand aan je oor wil krabben..

De S3 gaat merken wanneer je naar hem kijkt en dan pas zijn scherm oplichten. Nu of dit echt is als oogdetectie weet ik niet, maar volgens mij gaat het eerder iets zijn als je hem rechtop houdt ofzo. Ik wil het zeker en vast eens zien! Ik denk wel dat het ook weer batterij zal vreten aangezien die continue aan het zoeken is.

Je bent weer aan het smsen naar je vriendin, of naar je vriend en tegelijk kan je op klein scherm een film kijken! Wel handig als je vriend niet snel terug smst en je dan hopeloos op zijn smsje wacht.

Knal je S3 tegen een andere aan en het deelt de foto's of liedje wat je op dat moment open hebt. Heel handig als je muziek aan het luisteren bent in een drukke winkelstraat en je tijdens dat je uw S3 in je hand naast je lichaam houdt tegen een andere persoon aanknalt.. Nuja, de kans dat dat ooit gaat gebeuren is best klein. Maar, op mijn S2 heb ik de applicatie 'Bump' en die doet exact hetzelfde.

Set Alarm, 9AM, .. Voortaan hoef je u  smartphone niet meer bij je te hebben om dingen te doen, roep er gewoon naar dat hij de wekker op zet of een mailtje stuurt.. Hoe correct  is zo'n stemherkenning? Ik hoop dat het fel verbeterd is tegenover de S2, want als ik daar via spraak mijn gps wil instellen leidt hij me naar de andere kant van het land.

Als je van u gsm weg bent en je komt terug zal hij trillen om te melden dat je een gemiste oproep/sms hebt, maar dat is ook weer de dwingende functie die we tegenwoordig hebben om altijd en overal bereikbaar te moeten zijn.

Iets wat ook overgenomen is van zijn oude zusje, je kan in je contactpersonen zien wat de laatste Tweet van je contactpersonen was. Ook foto's updatet hij automatisch naar de nieuwste Facebookfoto.

Super Amoled hadden we op de S2 ook al, nu is het ook in HD, natuurlijk kan samsung niet achterblijven he.. Maar, waar is dan de 3D functie?

Foto's van de website van Samsung Mobile en TheNextGalaxy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten