M.A.C make-up les door Alexandra

Alexandra is een goede make-up vriendin van me, als ik uitnodigingskaarten van het Estee Lauder winkeltje krijg, gaat er steevast eentje (of beiden) naar haar :) Vorige maand zijn we ook samen met mijn kaartje gegaan en aangezien ik veel producten heb maar niet veel productkennis wilde ze me wel wat bijleren.

Dus spraken we snel af om eens samen met make-up te kunnen spelen. Het was enorm leuk om eens te kunnen neuzen in andermans producten en die ook eens uit te testen. Het werd uiteindelijk wel een kleine rommel, maar we hebben onze eigen spullen toch terug kunnen vinden. Zie onderstaande foto, is toch een heerlijke foto he :) Ik kan niet zeggen wat mijn spullen zijn en welke die van Alexandra, want het ligt allemaal door elkaar!




Wat wilde ik nu juist bijleren. Ik had vooral een haatrelatie met foundation, want foundation of poeder ligt bij mij zo enorm als een laag op mijn gezicht, dat ik na een uurtje in de spiegel kijk en losse stukken poeder zie zitten, echt niet mooi! Ze heeft me een paar foundations laten testen en uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met de MAC Face en Body foundation in de kleur N3 op mijn gezicht. Ik heb nog een staaltje gekregen om nog eens op te brengen, maar waarschijnlijk ga ik deze zelf ook nog aanschaffen. Deze foundation gebruiken ze ook op het gehele lichaam van modellen die op catwalks lopen.

De look die ze bij mij heeft gebruikt is met de kleur "M.A.C - Cranberry", ze wist ondertussen al dat ik het een heel mooie kleur vind maar geen idee had hoe het mooi te gebruiken. Die kleur heeft ze gecombineerd met mijn jumbo eye pencil van NYX in de kleur Pure Gold. Daarover nog het pigment "M.A.C - Old Gold" over, wat "M.A.C - Vanilla" oogschaduw in de binnenste ooghoek. De look maakte we af met een lijntje M.A.C Greasepaint stick in de kleur "Brown, now", en daarover "Sketch". Een beetje mascara en de look was af! Een mooie neutrale look waar toch kleur in zit, die ik tegen de avond wel wat kan opsmukken om een mooie avond look te hebben.

Alexandra heeft bij zichzelf een paar hele mooie looks laten zien, die toch wel erg opvallen. Misschien draag ik zoiets binnenkort ook wel :)

Doen jullie dat ook wel eens, afspreken om wat met make-up te experimenteren?

5 opmerkingen:

  1. Ik doe dat wel eens met mijn vriendinnen. Dat is zo gezellig.
    Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer genoeg niet :-(. Geen vriendinnen die zo 'in to make-up' zijn als ik, wat wel een kleine must is hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, best wel he, ik heb ook niet veel vriendinnen die daar mee bezig zijn, maar sommige krijgen mijn microbe ook al wel te pakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb niet zo veel vriendinnen die in to makeup zijn. Mijn mama is wel heel erg in to nagellak dat is ook wel tof!
    Ik herken het foundation probleem. Ik heb daar ook een hekel aan. Vaak lig het aan of de foundation of de applicatie ervan of aan de base die je gebruikt.

    Cranberry is trouwens een prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. cranberry vind ik dus ook prachtig, mijn favoriete kleur :) vond het zo fel, maar nu heeft alexandra me een look laten zien waardoor je cranberry ook neutraal kan aanbrengen :) ga ik vaak dragen denk ik.

    nagellak is idd ook tof! ben ondertussen niet meer tevreden van de MAC nagellak, eerder OPI of Estee Lauder.

    Ik ga de face en body foundation zeker kopen, want die werkte wel goed voor me.

    BeantwoordenVerwijderen