Maar wat is dat nu juist?
Wel, deze bedrijven zijn marketingbedrijven. Voor hun klanten wordt er reclame gemaakt via mond aan mond.
Dit doen ze door een bepaald product te laten testen aan een doelpubliek, dit publiek zal het product dan eerst zelf testen en nadien aan andere personen, zo kunnen ze hun mening en die van andere (vrienden, famillie, collega's,..) doorgeven aan The Insiders via raportjes.
Zelf ben ik al sinds het begin van The Insiders daarbij ingeschreven. Bij Buzzer nog maar pas, maar daar zou ik binnekort ook een Sonicare Flexcare mogen testen. Ik ben benieuwd.
Ik vind The Insiders dan ook geweldig, over buzzer kan ik momenteel nog niet veel zeggen omdat ik nog niets heb mogen testen.
Bij The insiders heb ik dit al mogen testen:
- Mixdrankjes
- Baileys Coffee
- Herta 2009
- Musical 'notre dame de paris'
- Sanex zero %
- Listerine Total Care
- Herta 2010
Hieronder de informatie over The Insiders
Hoe verloopt een campagne?
Onze mond-tot-mond campagnes laten je vrijwillig toe om een product of dienst te ervaren en jouw eerlijke mening erover te delen met mensen die je kent. Heel simpel, zonder kosten en met veel plezier.
Stap 1: Je schrijft je in voor een Insider Campagne
Wanneer we een nieuwe campagne starten, proberen we deze zo goed mogelijk te laten aansluiten bij jouw profiel en interesses.
- Je krijgt een campagne uitnoding op jouw persoonlijke 'Mijn Insider’ pagina
- Je bekijkt de uitnodiging en beslist of je wil deelnemen
- Je stelt je kandidaat door een kleine pre-campagne survey in te vullen
Stap 2: Je leest meer over het product en test het uit
Je krijgt een Insider-pack met product gratis thuisgestuurd of we geven je de kans om op een andere manier het product te ervaren (vb. nieuwe film in de bioscoop) en staat alle informatie online
Test het product uit in je dagelijkse leven en je vormt je eerlijke mening over het product – positief of negatief
- De inhoud van het Insiderpack (dat je trouwens volledig mag houden) bevat naast het product dikwijls ook kleinere staaltjes, brochures, en het campagne booklet met Insider info en tips over wanneer, hoe en met wie erover te spreken.
- Soms vind je ook leuke 'talktools’ in het Insider-pack, zoals een spelletje of smaaktestje. Deze tooltjes maken het makkelijker om op een plezante manier over het product te spreken
Stap 3: Je vertelt over het product
Je zal zien dat over het product vertellen als vanzelf gaat. Tenslotte maken we elke dag mond-tot-mondreclame over vele zaken. Met Insider-camapgnes wordt het alleen leuker om te kunnen vertellen over de nieuwste producten en als eerste op de hoogte te zijn, soms zelfs nog voor ze op de markt zijn gekomen.
- Wanneer het product je bevalt, vertel je zoveel mogelijk mensen erover. Zo help je mee om het product bekend te maken (mond-tot-mond reclame)
- Wanneer het product je niet bevalt, stuur ons dan een mini-rapportje met jouw feedback. Jouw mening helpt onze klanten te beïnvloeden om het product te verbeteren!
=> Belangrijk: wees tijdens het wommen of buzzen steeds eerlijk en open. Vermeld altijd dat je als Insider het product hebt mogen uitproberen in het kader van een mond-tot-mond campagne. Je hoeft ook geen verkoper te spelen, we appreciëren je zoals je bent – je vrienden ook!
Stap 4: Hou ons op de hoogte
Jouw eerlijke mening is heel belangrijk voor ons. En uiteraard ook de reacties tijdens jouw gesprekken over het product:
- Wanneer je met iemand gesproken hebt over het product, kom dan even naar de Insiders site
- Neem twee minuutjes de tijd om ons een mini-rapportje te sturen. Vertel ons wat gebeurd is: wie, wat, waar, wanneer? Hoe meer details hoe liever! We lezen alle rapportjes en beantwoorden ze allemaal
- Neem regelmatig een kijkje op de campagneblog en laat je reactie na. Je vindt er de laatste nieuwtjes, soms extra leuke wedstrijdjes en je leest over het wom (word-of-mouth) plezier van andere Insiders
- Tijdens en op het einde van de campagne, sturen we je korte surveys door met enkele vragen over het product of de campagne. Beantwoord deze tijdig, zodat we een goed beeld krijgen van de campagne.
Stap 5: Jouw voordelen
Met jouw actieve deelname help je mee om het product bekend te maken. Daar staan toch wel een aantal leuke voordelen tegenover.
Je krijgt toegang tot nieuwe, exclusieve producten
Je krijgt echte Insider informatie over merken en producten en contact met de mensen achter de merken
Je beïnvloedt onze klanten mee om hun producten actief te verbeteren
Je kan met wedstrijdjes op de campagne blog exclusieve zaken winnen
Je ontvangt Insider punten voor jouw actieve deelname die je kan inwisselen tegen leuke Insider gadgets of producten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten