Handige Android Apps

Een paar vrienden van me hebben zopas een smartphone gekocht en vroegen me reeds raad over interessante apps. Misschien vinden jullie dat ook wel nuttig..

(APPs: applicaties die je op je smartphone zet, dit zijn programma's maar kunnen vb ook spelletjes zijn)

Je kan de apps vinden in je eigen play store/market. Of je kan via de google play website ook zoeken en zo installeren. Je gsm moet dan verbonden zijn met wifi.

Navizon
Navizon: Hierover had ik al eens geschreven in deze blogpost. Een app waar je geld mee kan verdienen, handig toch! Het principe is eenvoudig, je maakt een account aan op de Navizon website, daarna installeer je de app op je smartphone, zet je uw wifi en gps signaal aan en laat je de app maar 'tracken'. Bij 10000 punten krijg je 10€. Ik kreeg vorige week mijn 12e 10€ :-)

Aidroid

Aidroid op pc

Airdroid - Met dit prog kan je via je pc je gsm beheren. Smsjes sturen, bestanden downloaden.. Handiger en sneller dan vb Samsung Kies


BLN Control Free

BLN control free - Omdat ik op mijn Galaxy S2 geen notificatieled heb, gebruik ik dit om mijn toetsen te verlichten als ik een sms of mail krijg.

SMS backup+ - Back-upt al mijn smsjes, aangekregen of verzonden. En zet die in een aparte map in Gmail Smile Je kan ze dan ook via dat programma allemaal terug zetten. Om ze uit je backup te verwijderen moet je naar je Gmail account gaan.
 
Dropbox
Dropbox - Hiermee kan ik bestanden makkelijk met mijn pc delen en heb ik mijn belangrijkste documenten altijd bij. Ook laat ik mijn foto's van gsm direct in dropbox uploaden, daardoor kan ik ze meteen op mijn PC terug vinden.

Shazam
Shazam - Omdat er soms op de radio toch een liedje is dat ik niet ken.


Whatsapp - Hiermee kan je smsjes sturen naar iemand die ook die app heeft geïnstalleerd. Gebruikt het data netwerk en kost je dus geen smsje.

Instagram
Instagram - Omdat dit eerst enkel voor de Iphonegebruikers was en ik dit nu op mijn Android toestel ook kan! Handig om foto's zowel op twitter als op facebook in 1 klik te delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten